Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Lähteenkatu 2-4

Käynti kadun puolelta

Aukioloajat

ma ja ke 9.00 - 14.00
ti ja to 13.00 - 18.00
perjantaisin suljettu

Diabetes ja kognitio -tutkimukseen etsitään osallistujia!

Lisätty 02.02.2019

Tutkimus toteutetaan Tampereen yliopiston, Tampereen yliopistollisen sairaalan ja Tampereen kaupungin diabetesvastaanoton yhteistyönä.

Etsimme osallistujia tutkimukseen, jossa selvitetään tyypin 2 diabeteksen vaikutuksia tiedonkäsittelytoimintoihin (kognitio) ja mielialaan työikäisillä ihmisillä. Haemme tutkimukseen tyypin 2 diabetesta sairastavia sekä terveitä verrokkeja. Tutkimukseen valikoidaan 60 potilasta sekä 60 verrokkia.

Tutkimukseen sisältyy terveystarkastus sekä noin 2–3 tuntia kestävä neuropsykologinen tutkimus, jossa arvioidaan tiedonkäsittelyä kyselylomakkeiden ja erilaisten testitehtävien avulla. Tutkimukseen osallistumalla saat arvokasta tietoa omasta terveydentilastasi ja tiedonkäsittelystäsi, sekä edesautat osaltasi diabeteksen standardihoidon kehittämistä Suomessa.

Saatat soveltua tutkimukseen, jos olet 35–65 -vuotias, äidinkielesi on suomi, eikä sinulla ole tyypin 1 diabetesta, neurologista sairautta, vaikeaa masennusta tai päihderiippuvuutta.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan tutkimukseen, ota yhteyttä tutkijoihimme, niin saat lisätietoa.

Teppo Sola Elina Pelimanni

Tutkija Tutkija