Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Lähteenkatu 2-4

Käynti kadun puolelta

Aukioloajat

ma ja ke 9.00 - 14.00
ti ja to 13.00 - 18.00
perjantaisin suljettu

Kiirastorstaina 18.4.
klo 9.00-14.00

10 hyvää syytä liittyä Tampereen Diabetesyhdistyksen jäseneksi

1. Edunvalvonta

Yhdistys valvoo diabeetikoiden etuja ja toimii diabeetikoiden yhdyssiteenä. Yhdistys työskentelee diabeetikoiden arkielämän tukemiseksi ja diabeteksen aiheuttamien haittojen ehkäisemiseksi. Toimimme tukeaksemme sinua arkielämässä!

Vertaistukea ja vapaa-ajan toimintaa

Tampereen Diabetesyhdistyksen jäsenenä sinulla on mahdollisuus saada ja antaa kokemukseen perustuvaa vertaistukea. Tapaat samassa elämäntilanteessa olevia yhdistyksen jäsenilloissa, kerhoissa, ryhmissä ja retkillä. Voit hakeutua yhdistyksen luottamustehtäviin ja vapaaehtoistyöhön.

Diabetes-lehdestä uusinta tietoa

Liittymisvuonna jäsenhintaan kuuluu Diabetes-lehti (6 krt /v).
Diabetes-lehti on asiantunteva ja luotettava tietolähde – käytännönläheistä tukea hoitoon ja jaksamiseen. Lehteä voi tilata myös äänilehtenä. Nuorille ilmestyy oma (verkko)lehti Inspis.

TrenDi-jäsenlehti

Jäsenlehti ilmestyy 4 kertaa vuodessa. Lehti kertoo yhdistyksen toiminnasta, tapahtumista ja ajankohtaisista asioista. Lisäksi asiantuntijoiden kirjoittamia artikkeleita diabetekseen liittyvistä aiheista.

Luennot

Yhdistys järjestää yleisöluentoja diabetekseen liittyvistä ajankohtaisista aiheista sekä käytännönläheisiä luentoja omahoidon tukemiseksi. Luennoille ovat tervetulleita, diabeetikot, diabeetikoiden läheiset ja muut asiasta kiinnostuneet.

Palvelut

Diabeteshoitajalta saa ohjausta kaikissa diabeteksen hoitoon liittyvissä asioissa. Diabeteshoitajan opastuksen saat maksutta toimiston aukioloaikoina.
Toimistossa voi mittauttaa verensokerin, verenpaineen ja tarkistuttaa verensokerimittarin. Diabeteslääkärit pitävät yksityisvastaanottoa yhdistyksen tiloissa.

Jäsenhintaisia tuotteita

Yhdistyksen toimistosta voi ostaa edullisesti diabeteksen hoitoon ja seurantaan tarkoitettuja välineitä. Saatavana on myös kaikki Diabetesliiton kirjallinen materiaali sekä adressit ja diabetestunnukset. Jäsenenä saat 10–20 % alennuksen tarjolla olevista myyntituotteista. Mittaukset, testit ja toimistomaksut saat jäsenhintaan.

Kuntoutusta ja tuettuja lomia

Diabetesliitto järjestää kursseja diabeetikoille ja heidän läheisilleen Diabeteskeskuksessa Tampereella.

Apua arkiselviytymiseen

Diabetesliiton neuvontapuhelin on maksuton diabetesyhdistyksen jäsenille. Löydät sen numeron jäsenmaksulomakkeelta.

Omaa toimintaa vauvasta vaariin

Yhdistyksellä on eri-ikäisille diabeetikoille ja heidän läheisilleen suunnattua toimintaa ja tapahtumia.

• Tampereen Diabetesyhdistys ry:n jäsenmaksu vuonna 2019 on 22 €.
  • Uuden jäsenet saavat laskun liittymiskuukautta seuraavan kuukauden aikana.
  • Alle 15-vuotiaan puolesta varsinaiseksi jäseneksi merkitään huoltaja.

Täytä jäsenkaavake tästä linkistä.