Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Lähteenkatu 2-4

Käynti kadun puolelta

Aukioloajat

ma ja ke 9.00 - 14.00
ti ja to 13.00 - 18.00
perjantaisin suljettu

Kesän aukioloajat

1. - 14.7.2019     ma - to klo 9.00 - 14.00
15.7. - 4.8.2019  suljettu

10 hyvää syytä liittyä Tampereen Diabetesyhdistyksen jäseneksi

1. Edunvalvontaa

Yhdistys valvoo diabeetikoiden etuja ja toimii diabeetikoiden yhdyssiteenä. Yhdistys työskentelee diabeetikoiden arkielämän tukemiseksi ja diabeteksen aiheuttamien haittojen ehkäisemiseksi.
Toimimme tukeaksemme sinua arkielämässä!

2. Vertaistukea

Yhdistyksen jäsenenä sinulla on mahdollisuus saada ja antaa kokemukseen perustuvaa vertaistukea. Tapaat samassa elämäntilanteessa olevia yhdistyksen jäseniä jäsen- ja teemailloissa, kerhoissa, ryhmissä ja retkillä.  Vertaistuki perustuu kokemusten vaihtoon, tasa-arvoisuuteen, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemiseen sekä keskusteluun.
Yhdistyksellä on vertaistukihenkilöitä sekä diabeetikoille että heidän läheiselleen. Vertaistukihenkilö on vapaaehtoinen, vatiolovelvollinen, tuettavan oikeuksia kunnioittava, ei ammattiauttaja.

3. Toimintaa

Yhdistyksellä on eri-ikäisille diabeetikoille ja heidän läheisilleen suunnattua toimintaa ja tapahtumia. Tarjolla on monenlaista virkistystoimintaa ryhmien, kerhojen, matkojen ja erilaisten tapahtumien muodossa.

Yhdistys tarjoaa ohjattuja liikuntaryhmiä ja tutustumiskertoja eri liikuntalajeihin. Liikuntaryhmien ohjaajina ovat fysioterapeutit ja liikunnanohjaajat. Ryhmät on tarkoitettu kaikenikäisille aikuisille.

4. Jäsenhinnat

Jäsenedut koskevat vain Tampereen Diabetesyhdistyksen jäseniä. Jäsenenä saa 10-20 prosentin alennuksen tarjolla olevista myyntituotteista. Yhdistyksen toimistosta voi ostaa edullisesti diabeteksen hoitoon ja seurantaan tarkoitettuja välineitä. Mittaukset, testit ja toimistomaksut saat myös jäsenhintaan.

5. Jäsenlehti

Yhdistyksen TrenDi-jäsenlehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lehti kertoo yhdistyksen toiminnasta, tapahtumista ja ajankohtaisista asioista. Lehdessä julkaistaan jäsenistön ja asiantuntijoiden kirjoittamia artikkeleita diabetekseen liittyvistä aiheista.
Voit tilata sähköpostiisi yhdistyksen sähköisen jäsenkirjeen. Kirje lähetetään kerran viikossa ja siinä on tulevan viikon tapahtumat ja ajankohtaiset asiat.

6.    Ohjaus ja neuvonta

Yhdistyksen tarkoituksena on välittää tietoa ja neuvoja diabeteksesta, sen ehkäisystä ja hoidosta. Yhdistyksen diabeteshoitajalta saa ohjausta kaikissa diabeteksen hoitoon liittyvissä asioissa. Diabeteshoitajan opastuksen saat jäsenenä maksutta toimiston aukioloaikoina. Toimistossa voi mittauttaa verensokerin, verenpaineen, kehonkoostumuksen ja tarkistuttaa verensokerimittarin. Diabeteslääkärit ja jalkojenhoitaja pitävät vastaanottoa yhdistyksen tiloissa. Yhdistyksen jäsenille jalkojenhoito on edullisempi.

7. Luennot

Yhdistys järjestää yleisöluentoja terveydenedistämiseen ja diabetekseen liittyvistä ajankohtaisista aiheista sekä käytännönläheisiä luentoja omahoidon tukemiseksi. Luennoille ovat tervetulleita diabeetikot, diabeetikoiden läheiset ja muut asiasta kiinnostuneet. Luennot järjestetään yhteistyössä Tampereen seudun työväenopiston ja muiden yhdistysten kanssa.

8. Kuntoutusta ja tuettuja lomia

Diabetesliitto järjestää kursseja diabeetikoille ja heidän läheisilleen eripuolilla Suomea. Lisätietoa kursseista saat Diabetesliitosta.
Tampereen Diabetesyhdistys järjestää kesäisin lasten liikuntaleirin 9-12-vuotiaille.

9. Diabetes-lehti

Liittymisvuonna jäsenhintaan kuuluu Diabetes-lehti (6 kertaa/ vuosi). Diabetes-lehti on asiantunteva ja luotettava tietolähde. Lehteä voi tilata myös äänilehtenä ja ruotsikielisille on liitelehti. Diabetes-lehden hinta jäsenille on 14 euroa ja ei jäsenille 26 euroa. Verkkolehden jutut ovat avoimia kaikille jäsenille.

10. Diabetesliiton jäsenedut

Diabetesyhdistyksen jäsenille on oma Jäsenille-sivusto. Sivustolla on vain diabetesyhdistysten jäsenten nähtäville koottuja videoita ja luentotallenteita, vaihtuvia oppaita ja muita materiaaleja sekä Diabetesliiton kumppanuusyritysten tarjouksia.  Myös Diabetes-lehden verkkokeittokirjan reseptit löytyvät jatkossa tältä sivustolta.

Diabetesliiton neuvontapuhelin palvelee jäseniä tavallisen puhelumaksun hinnalla. Jäsenten oma numero löytyy jäsenmaksulomakkeelta. Samasta numerosta voit kysyä myös puhelinvertaistukea.

Jäsenet pääsevät kirjautumaan sivuille omilla jäsennumeroillaan, salasana on oma sukunimi. Jäsennumero löytyy jäsenkortista tai sen voi katsoa Diabetes-lehden takakannesta.

Jäsenille-sivustoon pääset tästä

Tervetuloa Tampereen Diabetesyhdistyksen jäseneksi!

Täytä jäsenkaavake tästä linkistä.