1655276828371_kukkakimppu%20150814-me.jpg

Jalkojenhoitaja Leena Kakko lomailee 20.6.-31.7.2022

1652794088857_historiikki-me.PNG

Tampereen Dia­be­te­syh­dis­tys 70 vuotta

Auta yh­dis­tys­tä saamaan kirja painoon!

Tampereen Diabetesyhdistys täyttää tänä vuonna 70 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi julkaistaan yhdistyksen historiikki. Tietokirjailija, toimittaja Matti Wacklin on taltioinut historiikkiin yhdistyksemme tarinan, joka kertoo diabeetikkojen yhteisöllisyyden syntymisestä ja kehittymisestä, edunvalvonnasta, diabeteksen hoidon kehittymisestä sekä diabetesyhdistysten järjestäytymisestä Suomen toiseksi suurimman ja viidenneksi vanhimman pai­kal­li­syh­dis­tyk­sen ja sen aktiivien näkökulmasta. Historiikin taittaa Jussi Kiiskilä.

Kirjan julkaiseminen rahoitetaan joukkorahoituksella Mesenaatti.me-palvelussa. Joukkorahoitukseen osallistumalla voit tukea yhdistyksemme historiikin valmistumista. Voit osallistua kampanjaan 24.6.2022 saakka.

Lisätietoja: Pia Nykänen, p. 050 576 3313 tai pia.nykanen(at)tam­pe­reen­dia­be­te­syh­dis­tys.fi.

Metsän morsian -näytelmän mainos

Teat­te­ri­mat­ka Nokian  ke­sä­teat­te­riin

Metsän morsian 31.7.2022

Lähtö klo 14.00 Viinikan kirkolta, josta ajamme linja-autoaseman kautta Nokialle.

Esitys alkaa klo 15.00.

Teatterimatkan hinta 35 € sisältää kuljetuksen, teatterilipun ja väliaikakahvin.

Ilmoittautumiset Pekka Tammisalolle, p. 040 577 3293

Maksut 4.7.2022 mennessä yhdistyksen toimistoon tai Tampereen Diabetesyhdistyksen tilille FI12 5730 0821 0964 98

1646054663937_esitekuva-me.PNG

Nyt voit ladata jä­sen­kort­ti­si omaan kän­nyk­kää­si!

Lisätty 03.03.2022

Sähköinen kortti kulkee kätevästi mukanasi. Sen avulla voit hyödyntää jäsenetuja ja saat helpon väylän Diabetesliiton palveluihin.

Mobiilijäsenkortti on kännykässä käytettäväksi suunniteltu verkkosivu, joka löytyy osoitteesta: oma.diabetes.fi

Sähköisen jäsenkortin etusivu korvaa perinteisen paperisen kortin.

Etusivulta näet jäsennumerosi ja jäsenmaksuusi liittyviä tietoja. Tulevaisuudessa voit myös maksaa jäsenmaksulaskusi tätä kautta. Kortista voit myös helposti tarkistaa, että jäsenrekisterissä olevat yhteys- ja henkilötietosi ovat ajan tasalla. Näet ne kortin oikeasta yläkulmasta klikkaamalla kolmesta viivasta auki Omat tiedot.

Jäsenkortin välilehdiltä näet muun muassa valtakunnalliset jäsenedut ja niihin mahdollisesti liittyvät tunnistetiedot sekä vain jäsenille tarkoitetun Diabetesliiton neuvontapuhelimen numeron. Samoin voit helposti selata Diabetesliiton uutis- ja somevirtaa sekä ladata pdf-muotoisia oppaita ja lukea Diabetes-lehden.

Toistaiseksi et pääse mo­bii­li­jä­sen­kor­til­la oman jäsenyhdistyksesi sivuille.

1643725703820_pilvet-me.jpg

Diabetes Wellness Suomi ei ole dia­be­te­syh­dis­tyk­sen toimintaa!

Lisätty 01.02.2022

Pääsiäinen lähenee ja postiluukusta saattaa  jälleen tipahtaa Diabetes Wellness Suomi säätiön kortteja tai muuta  tavaraa. Samalla pyydetään lahjoitusta dia­be­tes­tut­ki­muk­seen  vapaavalintaisella summalla.

Kyseessä on Englannissa, Ranskassa, Ruotsissa, USA:ssa ja Suomessa  toimiva organisaatio, joka ilmoittaa keräävänsä rahaa  dia­be­tes­tut­ki­muk­seen parannuskeinon löytämiseksi diabetekseen.

Diabetes Wellness Suomi säätiöllä ei ole mitään tekemistä  Tampereen Diabetesyhdistyksen tai Suomen Diabetesliiton kanssa eivätkä  kerätyt lahjoitukset ohjaudu meidän toimintaamme.

Jos haluat tukea oman yhdistyksesi toimintaa, ota yhteyttä  toiminnanjohtaja Pia Nykäseen, p. 050 576 3313 tai  pia.nykanen(at)tam­pe­reen­dia­be­te­syh­dis­tys.fi.

Suomalaista diabetestutkimusta voit tukea Dia­be­tes­tut­ki­mus­sää­tiön  kautta. Dia­be­tes­tut­ki­mus­sää­tiö on Diabetesliiton ja diabetesyhdistysten  vuonna 1976 perustama säätiö, joka tukee diabetekseen liittyvää  tieteellistä tutkimustoimintaa myöntämällä apurahoja suomalaisille  diabetestutkijoille.

Tänä vuonna Dia­be­tes­tut­ki­mus­sää­tiö rahoittaa noin 20 tutkimusta.  Apurahasumma on yhteensä 550 000 euroa.

Lisätietoa Dia­be­tes­tut­ki­mus­sää­tiön toiminnasta ja tukitavoista saat tutkimussäätiön verkkosivuilta.

Yh­teys­tie­dot

Tampereen Diabetesyhdistys ry